Monday, May 07, 2007

Merhaba,
Çarşamba günü akşamına kadar aşağıdaki metni ve sınıfta çekilen video ve fotoları kullanarak 2 dakikalık bir movie olştuabilecek olan var mı? Perşembe Uğur Tanyeli nin konferansı öncesi bizim filmler gösterilecekmiş, onların başına eklensin istiyorum. Ama ben yokum, yapabilecek olanlar blogdan yazın, konuşalım.









İYTE MİMARLIK FAKÜLTESİ AR 102 INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN DERSİ KAPSAMINDA YAPILAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMASI


Expo 2015 İzmir için yapılan projeksiyonlarda kentimizin aday olması tüm İzmir’i heyecanlandırdı. Bu adaylık sürecinde kamuoyu oluşturmak ve lobi çalışmalarına elimizden geldiği kadar destek vermek amacı ile İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü birinci sınıf atelyesinde yedi haftalık bir çalışma yaptık. Bu kapsamda öğrencilerimiz EXPO 2015 İzmir yerleşkesi için beş tema sergi mekanı tasarımı üzerinde çalıştı.

EXPO 2015 İzmir için bilindiği gibi sağlık teması belirlenerek kamuoyuna duyurulmuştu. Biz de bu genel temanın altında beş adet alt tema açılımı belirledik. Bu beş temanın her biri için ayrı bir sergi mekanı tasarlanmasını öngördük... Bu temaları belirlerken Anadolu’da antik Yunan’dan bu yana süre gelen sağlık komplekslerinden yola çıkarak bedensel ve ruhsal sağlığı tamamlayan beş aktivitenin çağrışımlarını belirledik. Öğrencilere stüdyo ekibi tarafından verilen temalar “Arınma”, “Gevşeme”, “Egzersiz”, “Tedavi-İyileştirme”ve Eğlence” dir.

Bu çalışmada beşer kişiden oluşan 11 grup görev aldı. Öğrenciler kendi gruplarını oluşturarak işe başladılar. Gruplar yukarıda verilen beş temayı da içeren bir set sergi mekanı önerisi hazırladı. Gruptaki her öğrenci yalnız bir sergi temasının geliştirilmesinden sorumlu olmasına rağmen, sonuçta beşli setin ortak bir mimari dil taşıması istendi.

AR102 stüdyosuna katılan planlama ve mimarlık öğrencileri, verilen beş temanın nasıl yorumlanacağını ve mekana nasıl aktarılacağını düşünerek ilk üç hafta içerisinde bir kısa film hazırladı. Kısa filmler ortak düşünmek için aracılık etti. Bazı imajlara beraberce bakmak, onları sınıflamak ve değerlendirmek grubu bir arada tuttu. Bu kısa filmlerin ardından her öğrenci kendi sorumlu olduğu temanın mimari çözümünü geliştirdi ve gruptaki dil birliği ilkesine sadık kaldı. Bir arada üretmenin verdiği heyecan, sıkıntıların ve bireysel liderlik dürtüsünün önüne geçti.

İzleyeceğiniz filmler, öğrencilerin ilk üç hafta sonunda sundukları kısa filmden farklı olarak sonuç ürünlerin de karelere dahil edilmesinden oluşmuştur.

Bu çalışmanın başlıca amaçları öyle sıralanabilir:,
· Tasarımcı egosunu yenebilme ve grupla çalışabilme yeteneklerini kazandırmak,
· Öğrencilere kendilerini farklı iletişim araçları ile ifade edebilmeleri için olanak tanımak,
· Birinci sınıf stüdyosunun temel taşı olan mekan konusunu aktarmak.

Stüdyonun akışını izlemek için lütfen stüdyo günlüğümüzü ziyaret ediniz: ar102blogspot.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home